BELIEVE and MOVE ON !

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang In the name of Allah, Most Gracious, Most Merciful

Hi semua...

Hari ni saya nak bercakap tentang perkataan MOVE ON. 6 huruf ni, benda mudah je..perkataan yang simple. MOVE ON. Teruskan hidup. Faham ? 


Ade banyak sebab kita kena move on, tak kire lah dalam situasi apa pun, hidup ? kerja ? cinta ? persahabatan ? saudara mara ? pelajaran ? marriage ? kematian ? 

Antara sebab utama kita kene move on ? Sebab perjalanan hidup kita masih panjang, dan banyak perkara lebih penting untuk kita selesaikan berbanding nak tunggu seseorang untuk notice kehadiran atau kepentingan kita dalam hidup mereka. MOVE ON.

Tau kan, kadang orang tak nampak kepentingan kita selagi mereka belum kehilangan kita. Jadi MOVE ON everybody ! Teruskan perjalanan anda...ke destinasi yang lain. Jangan dok tunggu tunggu orang. Ada hikmah Allah suruh kau MOVE ON. 


Lagi satu perkataan yang saya selalu pegang BELIEVE. Percaya. Percaya pada sapa ? Percaya pada orang yang berada di sekeliling korang. Percaya pada sesiapa yang sentiasa ada atau sentiasa hilang dalam hidup korang.

Let me explain,  
>> Ada tak seseorang yang selalu ada & luangkan masa untuk korang walau dia sibuk? BELIEVE THEM.
>> Ada tak seseorang yang selalu kata dia busy, takde masa langsung even seminit dua tak dapat spend masa untuk korang ? BELIEVE THEM.

Nampak tak dua perbezaan tu, besar kan perbezaan dia, tapi yang penting korang kene BELIEVE, and MOVE ON. 

You dont even care for me ? Hehe.. its ok, i believe you :) TQ because you have made it easier for me to narrow down my sayang list. Kan senang tu...orang takmau sayang kita, takmau kawan ngan kita..napa tah kita dok terhegeh hegeh nak pi stalk orang tu, pi kacau dia, pi nyebok hal dia...walhal depa sikit pun tak heran kat kita...hikhikhik

Ayoo..mohon terasa la wei, hat ni saya bukan bercakap pasal hang ja...saya pesan gak kat diri sendiri...MOVE ON, and BELIEVE THEM..

Apa susah sangat nak move on beb ? Just blah je..angkat kaki je...nanti esok esok hang tau laa sape yang cari hang balik..itupun kalau hang ada kualiti diri la...ha lepas tu hang decide laa nak masukkan dia dalam friendlist ke, sayang list ke..enemy zone ke...hahaha...

sorry bang !! im in the wrong story nih...sorry sorry saya angkat kaki lu !!
 gerak luu pape roger !!

NAH...bukan saya kata kita ni hebat sangat, sampai nak kata rugi orang tak dapat bersahabat dengan kita...bukan ya ! Kita pon ada kekurangan diri, ada masa kita sendiri tau perangai kita, dan kenapa orang tak boleh tahan dengan perangai kita...kaji diri, dan nilai diri ...sebelum awak awak menilai orang lain...

Jadi jangan salahkan sesiapa kalau orang tak mau dengan kita. Dah dah dah..tak payah nak selidik sangat la ok..Yang penting perbaiki je diri awak tu...tak payah compare, aku bagus ..atau dia bagus...ahhh...ini semua dunia...

Cukuplah sekadar awak tahu, siapa yang sayang awak, dan hargailah orang yg selalu ada disamping awak tu ye...ofcos, your family would never abandoned you through your ups and down !! :) 


Oh lupa, bercakap tentang MOVE ON ni, aku sendiri lambat nak move on dulu...masa tu aku terlalu attached dengan someone, kawan baik. Rasa hidup sejantung dengan dia. Tapi masa tu tak kenal erti BELIEVE. So aku macam always spent time untuk dia..walaupun dia tak pernah ada masa untuk aku. Aku amik masa bertahun tahun untuk BELIEVE yang apa yang dia buat tu semuanya BENAR, dan JELAS pada mata aku..yang dia tak perlukan aku dalam hidup dia. See, aku amik masa bertahun tahun to realize this. Bila aku sedar, akhirnye aku MOVE ON and delete. Sumpah tak tahu kenapa dia rejected aku from bff list. Hal itu, biar aku muhasabah diri sendiri. Dan aku tak rasa terbeban lagi denga kenangan indah kitorang..sebab the fact is,dia dah lama burn our sweet memories, aku je dok simpan elok elok dalam kotak ajaib :P 



Heh, itulah manusia, kau tak boleh nak jangka perangai dia..berubah ubah kan ? Huhu..ape ko boleh buat is MOVE ON !

K bye !!! :) 


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته May the Peace, Mercy, and Blessings of Allah be Upon You في أمان الله May Allah Protect You

0 Response to "BELIEVE and MOVE ON !"

Posting Komentar